Ce ar trebui sa stii despre marketing afiliat?


Asa cum v-am promis data trecuta astazi vom vorbi despre un subiect foarte actual si anumemarketing-ul afiliat

Ce inseamna de fapt marketing-ul afiliat?

Marketingul affiliat apare in momentul in care un publisher (nu neaprat blogger) trimite un lead (un vizitator) catre un site care vinde un produs/serviciu sau care strange lead-uri (de exemplu adrese fizice valide), iar vizitatorul respectivactioneaza cumva pe site-ul destinatie (cumpara, completeaza un formular).

Affiliate marketing mai este denumit marketing bazat pe performanta (performance based marketing), pentru ca cel care promoveaza site-ul respectiv castiga numai in situatia in care convinge vizitatorul sa se duca pe site-ul destinatie cu scopul clar de a actiona.

Ca sa intelegeti mai bine, va voi da un exemplu:

Gigel vrea sa isi cumpere un laptop. Merge pe 15 site-uri de review-uri si de pe unul dintre ele, care il convinge (daca nu era deja convins, dar review-ul respectiv i-a confirmat convingerea), da click catre Amazon, unde e oferta cea mai buna. Cumpara laptop-ul, care il costa 1000$.

Felicitari ultimului site, tocmai a castigat intre 5,5% si 7,5% din valoarea vanzarii (asta e procentul oferit de Amazon publisherilor, in functie de performanta lunara overall): intre 55$ si 75$!

Cum isi da seama Amazon ca vizitatorul vine de pe site-ul respectiv? Exista un cookie (un fisier pus pe calculatorul dvs. de o gramada de site-uri, care tin minte setarile dvs personale pentru un site, de ex., nu e nimic ciudat virus sau mai stiu eu ceva) care anunta.

Acest cookie poate avea o durata de viata de la 1 zi (Amazon) la un an sau chiar pe viata (desi mare majoritate sunt intre 30 de zile si 3 luni).

Exemplul de mai sus este cel mai simplu si cel mai des intalnit, dar exista o gramada de variante.

Bun, dar , totusi, de ce nu face toata lumea asta?

Pentru ca este mai greu decat Adsense sau bannere. Pentru ca practic trebuie sa convingi un om sa isi bage mana in buzunar. Trebuie sa creezi de multe ori incredere in recomandarea ta. Trebuie sa ii explici persoanei respective de ce e bine si de ce nu.

Trebuie chiar tu insuti/insati sa crezi in acel produs pentru a putea convinge si pe altii

Acest articol a fost publicat în weblog. Salvează legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

(insereaza codul din stanga)